Mastering
"DMM (Direct Metal Mastering) - w tej technologii płyty produkowane są przy użyciu stalowego krążka pokrytego warstwą czystej miedzi. Sygnał audio jest zapisywany bezpośrednio na miedziany dysk. Różnica w porównaniu z produkcją konwencjonalną polega na tym, że proces ten jest jednoetapowy - w przeciwieństwie do standardowego trzystopniowego.
Rezultatem jest redukcja echa, szumu i trzasków."
Od czasu sprzedaży Neumanna niemieckiemu producentowi mikrofonów Sennheiser, nowe tokarki nie są już produkowane i nie są dostarczane do nich części zamienne. Na świecie jest tylko 6 takich urządzeń. Najlepszy przykład formowania za pomocą DMM można zwykle znaleźć na etykietach Teldec (Niemcy) lub EMI (Wielka Brytania) z początku lat 80.
Half Speed Mastering - proces cięcia winylu z połowiczną szybkością. Tokarka tarczowa i główne źródło pracują z połową prędkości, czyli 16 2/3. Pracują razem ze zmniejszoną prędkością – jest to wolniejszy proces.
Im więcej czasu spędzasz na drążeniu jednego rowka, tym dokładniejsza jest praca. Istnieje zauważalna różnica między nagraniami utworzonymi w czasie rzeczywistym a nagraniami utworzonymi w dwa razy dłuższym czasie.
Direct to Disc – przed nadejściem nagrania na taśmę wszystko było nagrywane „bezpośrednio na dysk”. To bardzo wymagający sposób, ponieważ trzeba wszystko nagrać w całości, na żywo, bez poważnych błędów muzycznych czy technicznych. Po przesłaniu utworu nie ma możliwości jego edycji. Obecnie ta technologia znów staje się popularna. Częściowo dzięki wytwórni Third Man Records Jacka White'a. Cała alchemia polega na tym, że muzycy muszą zagrać "na setkę". Mimo wszystko czasem zdarza się błąd i może właśnie to dodaje takiemu nagraniu magicznego momentu i autentyczności.
Generalnie mastering dla płyt winylowych jest specjalnie przygotowywany jeszcze w studiu i różni się od zwykłego masteringu dla
CD lub innych formatów.