Na początku tej historii była determinacja grupy przyjaciół, aby rozpocząć działalność w niepewnych, ale pełnych przygód czasach. Jako obszar sprzedaży wybrali atrakcyjny segment instrumentów muzycznych i założyli firmę o nazwie GB Music. Chociaż nie byli muzykami, sama muzyka była im bliska i za kilka tygodni obsługiwali pierwszych klientów w swoim sklepie przy ulicy Vysokiej w centrum Bratysławy.
Wysokie czynsze i ciasne przestrzenie w centrum miasta spowodowały konieczność przeprowadzki. W nowej siedzibie w szerszym sąsiedztwie centrum Bratysławy przy ulicy Orawskiej sklep jest już pod nową nazwą GBM Europe. Przestrzeń o powierzchni około 250 m², która pełniła wcześniej funkcję sklepu spożywczego na parterze budynku apartamentowca, obejmowała również mały magazyn o powierzchni 20 m². W sklepie pracowało na zmianę 3 pracowników, którzy oprócz obsługi klientów detalicznych zajmowali się również telefonicznymi i e-mailowymi zamówieniami od klientów hurtowych. Gdy tylko zamknęły się drzwi za ostatnim klientem, polewali podłogę wodą, która miała odparować przez noc, utrzymując gitary i inne instrumenty strunowe w optymalnie wilgotnym otoczeniu. Obowiązki pracy na tym się nie kończyły. Do dwóch samochodów osobowych marki Škoda Octavia pakowali towar dla klientów hurtowych i pędzili na dworzec kolejowy, aby wysłać je ekspresową przesyłką pocztową do swoich klientów na terenie całej Słowacji.
Krótki okres działania sklepu przy ulicy Grösslingowej w Bratysławie. Praktycznie od samego początku firma prowadzi również własny serwis instrumentów muzycznych.
Firma porzuca powszechne przekonanie, że sklep z instrumentami muzycznymi musi funkcjonować jako osobna duża przestrzeń i jest prawdopodobnie pierwszą w Europie, która wprowadziła rewolucyjną koncepcję sprzedaży instrumentów muzycznych w centrum handlowym. Sklep otrzymuje nową nazwę Music Planet i przenosi się do nowo otwartego Auparku, największego wówczas centrum handlowego w dynamicznie rozwijającym się regionie Bratysławy. Z perspektywy dwudziestoletniej działalności właśnie ten krok okazuje się bardzo trafny, pomimo wyższych kosztów operacyjnych Inne sklepy firmy również zaczynają być lokalizowane w centrach handlowych w różnych miastach.
Nazwa Music Planet przechodzi do przeszłości i pojawia się Muziker. Odważną rebranding jest motywowany próbą wejścia na rynki międzynarodowe pod bardziej chwytliwym słowem Muziker. Kolejnym krokiem było uruchomienie sklepu internetowego, który w nowym tysiącleciu oferuje zupełnie nowe możliwości zdobycia pozycji na rynkach poza siedzibą główną firmy. Równolegle z możliwościami sprzedaży internetowej firma korzysta również z możliwości ekspansji w Czechach i otwiera swój pierwszy duży sklep w Pradze (Praga - Holešovice) o powierzchni 900 m².
Nasz magazyn nie pokrywa już wymagań rosnącego sklepu internetowego. Dlatego otwieramy pierwszą wersję kompleksowego centrum logistycznego w strefie przemysłowej w pobliżu Lozorna z połączeniem z międzynarodową autostradą. Centrum logistyczne o powierzchni początkowej 950 m² umożliwia regularną codzienną dostawę towarów i szybką wysyłkę towaru kurierem do klienta. W kolejnych latach magazyn był wielokrotnie rozbudowywany i dostosowywany do dynamicznie rozwijającego się e-shopu oraz sieci sklepów stacjonarnych.
Otwarcie sklepu Anděl Praga (CZ).
Rozwijamy się o nowe sklepy w Koszycach (SK) i Żylinie (SK).
Rozpoczęcie działalności sklepu w Ostrawie (CZ).
Powstały nowe sklepy w Liberecu (CZ) i Pilźnie (CZ).
Rozwijamy się i rozszerzamy na inne kraje. Nasz e-sklep z własną obsługą klienta oferuje już usługi w 26 krajach UE. W większości krajów tych krajów komunikujemy się z naszymi klientami w ich własnym języku.
Kolejnym sklepem na mapie jest Hradec Králové (CZ).
Muziker to już nie tylko instrumenty muzyczne. Poza pasją do muzyki odkrywamy nowe terytoria. Nasz zespół powiększył się i rozszerzyliśmy nasze portfolio produktów o segmenty ze sprzętem do golfa, sprzętem dla żeglarzy, sprzętem do różnych sportów wodnych oraz gadżetami technologicznymi, a także sprzętem SMART. Zmieniamy się w nowoczesnego sprzedawcę produktów do spędzania wolnego czasu.
Kolejny sklep powstaje w Pradze - Chodov (Czechy) i Bratysławie - Bory Mall (SK). Po raz pierwszy sieć sklepów stacjonarnych rozszerzyła się o nowy asortyment pozamuzyczny i w ten sposób otwarte zostają w Bratysławie (SK) sklepy Muziker.GOLF i Muziker.BOATS.
Jako jeden z pierwszych sklepów internetowych pozwalamy klientom płacić bitcoinami.
Uruchomienie gwarancji najlepszej ceny.
Rozszerzenie portfolio o kolejne nowe segmenty - hulajnogi, sprzęt dla rowerzystów i motocyklistów, narciarzy i wędkarzy.
Rozwijamy się dalej i ponownie zwiększamy objętość zaplecza. Nasze centrum logistyczne osiągnęło powierzchnię 7 000 m².
Wprowadzamy ekspresowy transport lotniczy, który znacznie skraca dostawę przesyłki do klienta.
Wprowadzamy ulepszoną wersję naszego programu lojalnościowego Muziker Smile i wprowadzamy nowy segment sprzętu do rekreacji i turystyki pieszej.
Stoimy w obliczu światowej pandemii koronawirusa. Pomimo przeszkód jesteśmy w stanie utrzymać wzrost, a do naszej oferty dołączyły płyty LP i gramofony. Znacząco poszerzamy zakres asortymentu dla sportowców i wprowadzamy nowy segment dla kreatywnych ludzi. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy swój wolny czas poświęcają na dzierganie, malowanie, rysowanie, szycie czy podobne hobby lub rzemiosło artystyczne.
Sklep z instrumentami muzycznymi przenosi się z centrum handlowego Aupark o ulicę dalej – do większego i piękniejszego pomieszczenia pobliskiego Parku Digital.
Podczas ograniczeń w sprzedaży w ramach obostrzeń pandemicznych wykorzystujemy nasze sklepy stacjonarne jako punkty odbioru dla klientów naszego e-shopu.
Po złagodzeniu środków pandemicznych otwieramy nowy sklep z asortymentem rowerowym i serwisem rowerowym w Bratysławie (SK).
Asortyment naszego sklepu online powiększa się o segmenty Artykuły dla zwierząt oraz Gry i zabawki.
Sklep z instrumentami muzycznymi w Koszycach (SK) przenosi się do nowej lokalizacji i zamienia się w pierwszy Muziker MULTISTORE, który pod jednym dachem oferuje szeroką gamę produktów rekreacyjnych.
Rozpoczynamy rebranding na dużą skalę. Marka Muziker przechodzi najbardziej znaczącą zmianę tożsamości od czasu jej powstania. Przedstawiamy nowe logo, kolor firmowy, zmienione elementy wizualne, postać MuzMuza oraz slogan Milion radości.