Kod produktu: M77 | ID: 18775
Seria Custom Badass, której pierwszymi przedstawicielami są Modified O.D. oraz '78 Distortion, jest analogowym powrotem do czasów pełnego oldschoolu brzmieniowego. Zmodernizowane obwody, które stały się słynne pod koniec lat 70-tych są teraz dostępne na wyciągnięcie ręki dzięki staraniom specjalistów z firmy Dunlop-MXR. Efekty te to dwa różne przestery. W kwestii designu efekty MXR pozostają niezmienne. Są to nadal proste kostki różniące się między sobą jedynie kolorem. Wszyscy wiedzą jednak, iż nie strój zdobi gitarzystę, a więc nie ma co oceniać książki po okładce.
Modified O.D. jest klasycznym efektem overdrive. Niemniej jednak został on wzbogacony o nowoczesne rozwiązania czyniące go bardziej różnorodnym. Jak wiele aspektów związanych z inżynierią sprzętu gitarowego, dążenie do stworzenia idealnego efektu overdrive jest nadal nieosiągalnym marzeniem producentów. Każdy z nas ma różne preferencje i oczekiwania brzmieniowe, których dotychczas nie był w stanie zaspokoić jeden produkt. Niekończące się poszukiwania właśnie TEGO brzmienia sprawiają tylko to, że spiętrzające się w domach efekty coraz bardziej oddalają od naszych pamięci wspomnienie o wyglądzie i kolorze naszego dywanu, którego dawno nie widzieliśmy. Jednak determinacja inżynierów MXR'a, aby wsadzić wszystkie znane aspekty brzmieniowe efektu overdrive do jednej kostki może stać się odpowiedzią na nasze wołania. Modified O.D. jest jednym z najbardziej różnorodnych efektów swego typu jakie miałem przyjemność użytkować.
Zamknięty w złotej obudowie obwód ma wiele do
zaoferowania. Wszystko czego potrzebujemy, aby go w pełni docenić to
chwila naszego czasu i otwarte ucho. Za pomocą czterech gałek i jednego
małego guziczka możemy ukręcić szeroki wachlarz brzmień mających
potencjał zaspokojenia najbardziej wygłodniałych konsumentów.
Przyjrzyjmy się dokładnie tymże potencjometrom. Obecność trzech z nich
nikogo z nas nie zdziwi. TONE, OUTPUT i GAIN są na standardowym
wyposażeniu większości efektów tego typu. Jednak jak historia pokazała,
trzy gałki to za mało aby efekt był różnorodny i w pełni funkcjonalny. I
tu MXR się popisał. Gałka podpisana 100HZ pozwala nam na podbicie, lub
'spłaszczenie' brzmienia o właśnie 100HZ. To trochę jak wbudowany mini
equalizer dający kolejną możliwość korekcji. Za pomocą tego narzędzia
możemy sprawić, że nasz instrument dostanie pazura, który pozwoli mu na
wybicie się z miksu, bądź wyraźniej zarysuje dół, który bardziej osadzi
naszą grę. Gałka ta okaże się szczególnie użyteczna w połączeniu z
instrumentami wyposażonymi w single, którym czasem jest trudno odnaleźć
się w wszechobecnym hałasie.
Drugim niesamowitym rozwiązaniem jest mały, niepozornie wyglądający przycisk nazwany BUMP. Niby niepozorny, ale robi sporo. Jego wciśnięcie, poza zapaleniem ładnej niebieskiej lampki, sprawi iż pasma średnie i dolne dostaną przysłowiowego kopa. Włączenie tego przycisku drastycznie zmienia charakterystykę efektu i stawia przed nami nowe możliwości. Przycisk ten jest mało funkcjonalny na scenie, gdzie w czasie grania rzadko mamy czas, czy wolną rękę, aby sobie pozwolić na wciśnięcie jakiegoś małego przycisku. Wydaje mi się jednak, iż inżynierowie MXR'a zastosowali ten zabieg świadomie. W dzisiejszych czasach gitarzyści wyposażeni w rozbudowane pedal board'y korzystają z kontrolerów pozwalających na cyfrową kontrolę nad całą gamą efektów. Dzięki temu z jednej kostki możemy wyciągnąć kilka różnych brzmień, które po zapisaniu w danym banku przywołujemy za przyciśnięciem jednego guzika. I wtedy to ma sens.
Zasilacz w zestawie
Kraj pochodzenia
USA
Na podstawie liczby recenzji: 5
Wszystkie recenzje pochodzą od zweryfikowanych klientów, którzy w przeszłości kupili u nas produkt.