To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane przez software:
Medium to sprawia, że kolor staje się bardziej płynny, nie rozcieńczając go, a jednocześnie zapewniając mu przejrzystość i satynowe wykończenie. Nieżółknący, może zmieniać kolor i lepkość produktu w czasie, nie zmieniając jego właściwości.
Sposób użycia:
- Esencja terpentynowa rektyfikowana
- Pochodzenie: Otrzymywany z żywicy niektórych drzew sosnowych.
- Wygląd matowy, mniej niż olejek eteryczny naftowy.
- Stosowany do rozcieńczania początkowych warstw kolorów. Trzymać zamknięty i z dala od światła.
- Bezwonny rozpuszczalnik mineralny
- Pochodzenie: Destylowany z ropy naftowej.
- Wygląd matowy, mniej niż olejek eteryczny naftowy.
- Słaby zapach, zastosowanie podobne do terpentyny.
- Olejek eteryczny z ropy naftowej
- Pochodzenie: Z destylacji ropy naftowej.
- Efekt matowy, odparowuje wolniej niż terpentyna.
- Umożliwia dłuższą pracę z pastami.
- Olej lniany rafinowany
- Pochodzenie: Pozyskiwany z nasion lnu.
- Przejrzysty, lekko kwaśny, żółty w ciemności.
- Rozrzedza farbę, zwiększa połysk, szybko utwardza się.
- Olej makowy klarowany
- Pochodzenie: Otrzymuje się go z nasion czarnego maku.
- Jaśniejsze od siemienia lnianego, mniej wysuszające, prawie nie żółknące.
- Stosowany do jasnych kolorów, po wyschnięciu wzmacnia połysk.
- Bezbarwne medium malarskie
- Składa się z żywicy akrylowej i oleju makowego.
- Nie żółknie, zwiększa jasność i przejrzystość.
- Służy do tworzenia głębokich, świetlistych szkliw.
- Medium żelowe Fragonard
- Składa się z żywic alkidowych, akrylowych i wosku poliamidowego.
- Błyszczący i przezroczysty, wzmacnia przyczepność.
- Przyspiesza suszenie, idealny do wierzchnich warstw.
- Bezbarwny środek malarski XL
- Na bazie żywicy alkidowej, dobra odporność na żółknięcie.
- Rozcieńcza kolor bez rozcieńczania, nadaje satynowe wykończenie.
- Średni florencki
- Składa się z żywic alkidowych, akrylowych i wosków koloidalnych.
- Satynowe i transparentne, stosowane do szkliwienia.
- Średnio holenderski
- Składa się z żywic alkidowych i akrylowych.
- Błyszczący i przezroczysty, schnie przez utlenianie.
- Stosowany do gęstych, treściwych past i precyzyjnego wykonania.
- Żel strukturalny
- Na bazie żywicy alkidowej, oleju schnącego i uwodnionego krzemianu glinu.
- Przezroczysty, ekonomiczny, pozwala na uzyskanie czystej, elastycznej pasty.
- Średnio-impasto
- Składa się z żywicy poliuretanowej, uwodnionego krzemianu glinu i wosku pszczelego.
- Gęsta, nieprzezroczysta pasta, szybko wysychająca.
- Stosowany do grubych warstw i tworzenia reliefów, może matowić kolory.