Kod produktu: MADIFACE-USB | ID: 226680
To kompaktowy interfejs MADI I/O podłączany przez USB 2.0. Urządzenie przy nagrywaniu i odtwarzaniu obsługuje pełne 64 kanały formatu MADI i współpracuje z komputerami Mac oraz PC. Oba wejścia można wykorzystać do pracy w trybie pełnej redundancji. Opcjonalnie, oba wejścia i wyjścia MADI mogą obsługiwać jednocześnie pełne 128 kanałów wejściowych i wyjściowych, konfigurowanych przez TotalMix. Kiedy nieduże urządzenie nie jest podłączone do komputera, działa jako niezwykły, dwukierunkowy konwerter formatów oraz aktywny przekaźnik.
Solidna konstrukcja i zasilanie przez USB, czynią z interfejsu narzędzie
łatwe i niezawodne w eksploatacji. MADIface USB to przenośny interfejs
MADI w najlepszym wydaniu, a także idealne rozwiązanie na biurko, dzięki
któremu podłączysz urządzenia MADI do komputerów Mac i PC. Prawdziwe
cudo w kwestiach możliwości, funkcjonalności i bezawaryjnej obsługi -
tak, jak spodziewasz się po RME!
Funkcje i tryby pracy
MADIface
USB, po podłączeniu do Mac’a lub PC, może pracować w kilku trybach: 64
Channel Mix, trybie redundancji, 128 Channel Mix i jako bezpośredni
przekaźnik.
W ustawieniu Disable TotalMix wielofunkcyjny mikser
wewnętrzny i matryca połączeń TotalMix jest całkowicie wyłączony.
Wszystkie dane wejściowe i wyjściowe są nagrywane i odtwarzane
bezpośrednio, z pominięciem miksera i routera. W tym trybie na wyjściach
pojawia się taki sam, zdublowany sygnał.
W trybie 64 Channel Mix
w TotalMix dostępne są 64 kanały wejścia, odtwarzania i wyjścia.
Wszystkie ustawienia w TotalMix wykorzystują dane z jednego portu
wejściowego MADI i wysyłają identyczne dane do obu portów wyjściowych
MADI. Aktualnie aktywny port wejściowy MADI można skonfigurować w panelu
Settings.
Opcja AutoSelect włącza funkcję automatycznego wyboru
wejścia. Przy użyciu obu wejść w tym samym czasie, AutoSelect ustawia
urządzenie w trybie redundancji - Seamless Redundancy. MADIface USB w
czasie rzeczywistym przełączy się na drugie wejście, jeżeli na aktualnym
wejściu będzie coś nie tak z sygnałem.
W trybie 128 Channel Mix
ilość kanałów nagrywania i odtwarzania jest ograniczona do 64, a bieżące
wejście określają ustawienia w panelu Settings. W TotalMix dostępne
jest też drugie wejście i sygnał wyjściowy nie jest zdublowany, ale
rozdzielony i w TotalMix dostępnych jest 128 kanałów wyjścia. Za pomocą
kilku ruchów myszką można więc szybko skonfigurować niezależny miks
wyjściowy, tor odsłuchu i szeregowy tor dla drugiego źródła dźwięku.
SteadyClock
oraz kompatybilność MADI, z jakich słynie RME zapewniają bezkonfliktową
współpracę z innymi urządzeniami. Technologię MIDI over MADI można
wykorzystać do zdalnego sterowania innymi urządzeniami MADI. Pracę
użytkownikowi ułatwi kompletny zestaw narzędzi do analizy audio -
DIGICheck, dla systemów Mac OS X i Windows.
TotalMix
MADIface
USB, jak wszystkie najnowsze interfejsy RME, również wyposażono w
potężny, cyfrowy, działający w czasie rzeczywistym mikser TotalMix FX.
Dzięki temu sygnały można łączyć i kierować na praktyczne nieograniczone
sposoby, ze wszystkich kanałów wejściowych i kanałów playback do
dowolnych wyjść urządzenia. MADIface nie posiada układu DSP, więc nie ma
efektów. Jednak posiada specjalną sekcję Control Room z ustawieniami
Talkback, Main/Phones, grupami tłumików, grupami mute, i pełnym
sterowaniem zdalnym z wykorzystaniem protokołów Mackie lub OSC, i dużo
więcej.
Oto kilka typowych zastosowań TotalMix:
Ustawienie
submiksów wolnych od opóźnienia [miksy słuchawkowe]. MADIface pozwala na
stworzenie do 32 zupełnie niezależnych submiksów stereo. Odpowiada to
64 wysyłkom Aux na konsoletach analogowych.
Swobodne łączenie wejść i wyjść [funkcja krosownicy, różne zastosowania].
Dystrybucja sygnałów do różnych wyjść jednocześnie. TotalMix oferuje funkcje nowoczesnego splitera oraz dystrybutora sygnałów.
Równoczesne
odtwarzanie różnych programów na pojedynczym wyjściu stereo. Sterownik
ASIO typu multi-client umożliwia obsługę kilku programów w tym samym
czasie. Kiedy odtwarzanie, playback odbywa się na rożnych kanałach
używając TotalMix można je zmiksować i odsłuchać na jednym wyjściu
stereo.
Miksowanie sygnału wejściowego z sygnałem odtwarzanym
[pełny ASIO Direct Monitoring]. RME nie tylko jest pionierem rozwiązań
ADM, ale również zapewnia najpełniejszą implementację ADM w swoich
urządzeniach.
Integracja z urządzeniami zewnętrznymi.
Wykorzystując TotalMix, w ścieżkę sygnałową przy odtwarzaniu albo w
trakcie nagrywania można włączyć zewnętrzne efekty. W zależności od
ustawienia, działa to jak inserty efektowe lub tory wysyłki i powrotu
dla efektów. Na przykład, do ścieżki wokalnej można w czasie
rzeczywistym włączyć efekt pogłosu w odsłuchu.
Dla każdego kanału
wejściowego, playback i wyjścia sprzętowego przewidziano obliczane
sprzętowo wskaźniki poziomów Peak i RMS. Wskaźniki poziomów są bardzo
przydatne przy wykrywaniu obecności sygnału i kierunków routingu
sygnałów audio.
Praca w trybie samodzielnym
W trybie pracy
samodzielnej MADIface USB może być zasilany za pomocą zasilacza USB
podłączanego do gniazdka lub akumulatorów, takich jak używane do
telefonów komórkowych i odtwarzaczy MP3. Bez komputera nadrzędnego
urządzenie działa w domyślnej konfiguracji. Przy użyciu jednego wejścia
MADIface USB działa w trybie clock slave, i wykorzystuje częstotliwość
próbkowania, która pojawia się na wejściu. AutoSelect jest aktywny, więc
można korzystać z każdego z wejść. Dźwięk z wejścia przekazywany jest
na wyjścia bez zmian. Format wyjściowy odpowiada formatowi wejściowemu
[56/64 kanałów, 48k/96k Frame]. Przy użyciu dwóch wejść urządzenie
przechodzi do trybu Double Processing Mode i aktywne są niezależnie dwa
tory i dwie instancje SteadyClock. Układ połączeń wewnętrznych z
równoległego zmienia się na podwójny krzyżowy [cross-coupled].
Dlatego
w trybie samodzielnym urządzenie automatycznie działa jako aktywny
przekaźnik, umożliwiając podwojenie długości połączenia do 100 m dla
przewodów koncentrycznych i 2000 m dla kabli optycznych. Przy
podłączeniu do dwóch wejść moduł działa jako dwu-kierunkowy konwerter
formatów, z formatu koncentrycznego na optyczny i jednocześnie w drugą
stronę. Jest to możliwe nawet, gdy podłączone urządzenie używa
konwertera częstotliwości próbkowania - częstotliwość próbkowania może
być różna na dwóch torach.
Dzięki zastosowaniu systemów redukcji
jittera SteadyClock nowej generacji oraz funkcji odświeżania sygnał dla
wyjść MADI, MADIface USB zapewnia nie zwyczajną, ale zaawansowaną
konwersję sygnałów.
Połączenia:
Nagrywanie/odtwarzanie: 64 kanały wejściowe / 64 wyjściowe
2 x wejście/wyjście MADI [optyczne i koncentryczne]
TotalMix
Nie wymaga zasilacza zewnętrznego
Działa w trybie samodzielnym
Tryb Seamless Redundancy
Dane techniczne
Wejścia/ Wyjścia: 2 x wejście/wyjście MADI, optyczne i koncentryczne [BNC],
Wejście i wyjście MIDI: przez wirtualny port MIDI,
Tryby zegara: master [wewnętrzny] i slave [wejście MADI],
Częstotliwości próbkowania: 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz, zmienne [synchronizacja/DDS],
Jitter: < 1 ns, wewnętrznie i dla wszystkich wejść,
Czułość jittera: PLL działa bez problemów nawet dla jittera 100 ns,
Praca w trybie Seamless Redundancy dla obu wejść,
TotalMix: mikser 2048 kanałów, rozdzielczość wewnętrzna 48-bitów,
TotalMix: submiksy bez latencji i perfekcyjny ASIO Direct Monitoring,
Połączenie: USB 2.0, zasilanie z portu,
W komplecie DIGICheck, wszechstronne narzędzie RME do analizy, testów i pomiarów.
Sterowniki:
Windows XP/Vista/7/8 [ulti-Client ASIO 2.3 i WDM],
Mac OS X [10.6 lub wyższy, Core Audio, Core MIDI].
Typ
Desktop
Liczba kanałów
Zasilanie Phantom
Interfejs
ADAT
Interfejs MIDI
Kontrolery
Częstotliwość próbkowania
Wersja USB
AES / EBU
MADI
Możliwość zamontowania w racku
S/PDIF
USB
Tak
Wejścia narzędzia
Wejście mikrofonowe
Wejścia liniowe
Wyjście liniowe (Line-Out)
Wyjście słuchawkowe
Zawartość paczki
Manual, Software
Kraj pochodzenia
Chiny