Wybierz kraj dostawy przesyłki

Sprzedaż zakończona

Taylor Guitars 214ce Deluxe Koa Grand Auditorium

Sprzedaż zakończona

Taylor Guitars 214ce Deluxe Koa Grand Auditorium

Taylor to niekwestionowany lider w dziedzinie gitar akustycznych, a od niedawna także elektrycznych. Seria 200 to tak zwany "wstępny poziom" w bogatej ofercie instrumentów Taylora. Mimo to spełnia rygorystyczne normy związane z budową oraz możliwościami brzmieniowymi. Taylor 214CE to gitara elektroakustyczna, wykończenie Natural. Instrument...
Przeczytaj więcej
Sprzedaż zakończona
Ten produkt nie jest produkowany lub nie jest częścią aktualnej oferty.

Kod produktu: TY-214CE-K-DLX | ID: 217588

Taylor Guitars 214ce Deluxe Koa Grand Auditorium

Taylor to niekwestionowany lider w dziedzinie gitar akustycznych, a od niedawna także elektrycznych. Seria 200 to tak zwany "wstępny poziom" w bogatej ofercie instrumentów Taylora. Mimo to spełnia rygorystyczne normy związane z budową oraz możliwościami brzmieniowymi. Taylor 214CE to gitara elektroakustyczna, wykończenie Natural. Instrument charakteryzuje się średniej wielkości korpusem typu Grand Auditorium, z wycięciem. Tył oraz boczki są wykonane, w przypadku tego modelu z drewna Koa.

Korpus ożyłkowany jest estetycznym, białym, plastikowym bindingiem. Płyta wierzchnia to już lite drewno, jakim jest świerk sitkajski, zapowiada świetne rezultaty brzmieniowe. W odróżnieniu od tyłu i boków, które są matowe, płyta wierzchnia wykończona jest na wysoki połysk. W pobliżu otworu rezonansowego znajdziemy ochronną płytkę o charakterystycznym dla firmy Taylor kształcie. Mostek został wykonany z hebanu i wyposażony w podstawek z doskonałego tworzywa Tusq. Kołki mocujące struny zrobione są ze zwykłego plastiku - przy tej klasie instrumentu oczekiwalibyśmy raczej hebanowych.

Jak przystało na gitarę ze stajni Taylora, wnętrze jest estetycznie i perfekcyjnie wykonane. Żadnych śladów kleju lub innych niedoróbek. Gitara 214CE posiada rzeźbione ożebrowanie płyty wierzchniej, ale brak tu ożebrowania płyty tylnej. Z jednej strony wpływa to na lepsze jej drganie, ale powoduje także osłabienie wytrzymałości. W tym przypadku konstruktorzy Taylora znaleźli sposób na jej wzmocnienie, bowiem płyta tylna jest specyficznie uformowana (lekko wypukła). To powoduje inne rozkładanie się sił, co zwiększa wytrzymałość, a przy okazji powoduje także wzrost pojemności pudła rezonansowego. Kolejną ciekawostką jest sposób łączenia płyt z boczkami. Zastosowano wklejkę z jednolitej listewki, co jest zabiegiem o wiele prostszym i mniej czasochłonnym.

Gryf zrobiono z tropikalnego mahoniu amerykańskiego i złożony jest on z trzech części (posiada doklejoną stopkę i główkę). Sposób zamocowania gryfu jest dość oryginalny i stanowi patent firmy Taylor. Jest przykręcony do korpusu za pomocą śrub, jest jednak tak dokładnie wpasowany, że wygląda jak wklejony. Specjalna konstrukcja gryfu i kieszeni powoduje, że w przyszłości nie doświadczymy tzw. "garbu" w okolicach 14 progu. W większości modeli gitar akustycznych gryf posiada sporą grubość, ale tylko do momentu połączenia z korpusem. Od krawędzi korpusu biegnie już tylko sama, cienka podstrunnica, która następnie przyklejona jest do płyty wierzchniej. W instrumentach Taylora gryf zbrojony jest na całej swojej długości (jak w gitarach elektrycznych). Wykonana jest także kieszeń w korpusie, której długość równa jest długości biegnącego przez płytę wierzchnią gryfu. Po skręceniu gryfu z korpusem podstrunnica nie ma bezpośredniego kontaktu z płytą wierzchnią, niezależnie więc od pracy topu i ewentualnych deformacji gryf pozostaje zawsze prosty. Podstrunnica zrobiona jest z hebanu i posiada 20 progów typu Medium. Progi są świetnie wykonane - idealnie wypolerowane i wykończone na końcach.

Główka posiada palisandrowy fornir na wierzchu i została doklejona do gryfu. Wklejenie to wykonane zostało na wysokości siodełka metodą opartą na takiej samej zasadzie jak np. ściany kolumny głośnikowej - na zatrzask. W ten sposób uzyskano doskonałe wzmocnienie najsłabszego punktu w szyjce, co zmniejsza szanse na jej złamanie.

Gitara Taylor 214CE posiada pręt do regulacji krzywizny gryfu z nakrętką zlokalizowaną na główce. Dostęp do niej został zakryty palisandrową płytką. Główka posiada chromowane, zamknięte klucze w układzie po 3 na stronę, które pracują płynnie i bez luzów. Kilka słów należy powiedzieć także o siodełku szyjki. Wykonane z tego samego tworzywa (Tusq) jak podstawek, jest idealnie wpasowane w szyjkę i - co najważniejsze - perfekcyjnie nacięte, co powoduje, że struny zawieszone są w idealnym odstępie od pierwszego progu. Gitara posiada układ elektryczny nazwany ES-T System. Składa się on z przetwornika piezo, umieszczonego pod podstawkiem, oraz preampu. Preamp składa się z trzech potencjometrów - głośności, basu i sopranu. Dodatkowo wyposażono go w przełącznik zmiany fazy, do którego dostęp mamy przez otwór rezonansowy gitary. Sam preamp montowany jest stosunkowo mało inwazyjną metodą (w boku gitary wywiercone są jedynie trzy niewielkie otworki na potencjometry). Dzięki temu uniknięto wycinania dużego otworu, który nie pozostaje obojętny na brzmienie gitary. Układ elektroniki zasilany jest baterią 9V, którą montujemy w specjalnym module połączonym z gniazdem wyjściowym i zaczepem na pasek. Jest to następne rozwiązanie pozwalające uniknąć niepożądanego wycinania dużych otworów w pudle rezonansowym.

Gitara dostarczana jest z fabrycznie założonymi, doskonałymi strunami firmy Elixir. Z pewnością przyczynia się to do tego, że instrument bardzo dobrze stroi nawet w wysokich pozycjach. Każdy, kto kiedykolwiek grał na gitarach tej firmy, wie, że oferują one specyficzne brzmienie, określane często jako nowoczesne, z przewagą wysokiego pasma. Brzmienie jest bardzo przestrzenne i szerokie, z niesamowitą wręcz dynamiką. Wysokie tony to domena Taylorów - w tym egzemplarzu są one dobrze zarysowane, ale nie za ostre. Podczas gry palcami brzmią krystalicznie czysto, a podczas używania kostki dodają do akordów powietrza. Doskonale brzmi także środek pasma, co powoduje, że gitara jest nadspodziewanie głośna jak na swoje gabaryty. Podczas gry solowej każdy dźwięk posiada dużą energię i siłę przebicia. Na uwagę zasługuje też naprawdę imponująca selektywność przy grze akordowej palcami. Częstotliwości nie zlewają się, mamy wrażenie świetnej czytelności poszczególnych dźwięków.

Zastosowanie do budowy płyty wierzchniej świerku sitkajskiego spowodowało, że gitara bez problemu radzi sobie z mocnym atakiem twardej kostki. Nawet podczas bardzo mocnego kostkowania odnosi się wrażenie, że instrument może zagrać jeszcze głośniej, z jeszcze większą dynamiką. Lekki niedosyt wzbudzają tylko tony niskie. Jak na konstrukcję Grand Auditorium, z wycięciem (cutaway), 214CE ma bardzo zrównoważony bas. Oscyluje on gdzieś w okolicy najniższego środka i raczej może nie zadowolić osoby szukające mocnego uderzenia strun basowych. Trzeba jednak powiedzieć, że ogólne brzmienie instrumentu jest bardzo zbalansowane, co jest wartością poszukiwaną i nieczęsto spotykaną nawet wśród droższych instrumentów.

Elektronika, to uproszczona wersja słynnego ES System. Brzmienie przetwornika piezo jest charakterystyczne dla tego typu pickupów - płaskie i zapiaszczone w górze pasma. Preamp z podwójną regulacją barwy dźwięku zapewnia co prawda swobodną i nieskomplikowaną ingerencję w brzmienie, emituje jednak dość sporo szumów. Dobrym pomysłem jest zamontowanie przełącznika fazy. Działa doskonale, pozwalając w jednej chwili wyeliminować pojawiające się na scenie sprzężenie. Zamontowano go wewnątrz instrumentu. Pojawienie się sprzężenia wymusza szybką reakcję - sięganie przez otwór rezonansowy do wnętrza gitary nie jest zbyt proste ani szybkie, co znacznie obniża funkcjonalność tego rozwiązania.

Parametry techniczne
- boki i plyta spodnia z drewna Koa
- ilość progow 20
- Taylor ES Blue zawiera dynamiczny sensor i aktywny przedwzmacniacz, wynikiem tego jest wysokiej jakości sygnał o niskiej oporności, aby otrzymać czyste, akustyczne wzmocnione brzmienie.
- ożebrowanie-Scalloped, X-Brace struny-Elixir Nanoweb binding-czarny
- kolor naturalny
- ksztalt pudla grand auditorium,  cutaway/wycięcie
- menzura 25,5"
- mostek heban, siodełko TUSQ
- plyta rezonansowa lity świerk sitka
- podstrunnica heban
- przedwzmacniacz aktywny Taylor ES Blue
- szyjka mahoń
- wykonczenie lakier
- wyposazenie dodatkowe futerał Taylor Hardshell  

Taylor Guitars

Kraj

Kraj pochodzenia

USA